Alla inlägg den 28 september 2008

Av fiffi90 - 28 september 2008 20:25

tjoo

nu börjar hajken att närma sig... och än har jag saker som jag måste göra!

jag kan ju börja med att tala om att jag har 7 anmälningar + jag förståss... så vi blir 8 stycken som vandrar.


Eftersom hajken närmar sig med stora steg så betyder det att jag fortfarande har en massa jag måste gjöra...

  •  Se till att få med mig alla grejjer som ska ut till vindskyddet (som finns si tidigare "ska göra"-lista)
  • fixa ett spindelnät
  • fixa startuppgift där man ska göra uppträdande till lägerbål och fixa sig varsitt märke
  • fixa grejjer till märke
  • fixa en utverdering + att de ska få skriva på att de godkänner att vara med på bild som jag sedan ev använder i mitt arbete
  • kolla vägarna om folk måste bryta!
  • fixa lägerbålet! (snacka med bjarne om hjälp med start-effekt)
  • packa din egen rygga, köp din egen mat och fixa första förband och liknande
  • fixa lekar att ha på lager

 Min scoutledare/mor kommer  om det behövs agera funk.


Parkeringen har jag löst genom att alla samlas i mommehål utom H***** (som kommer senare) pappa (som är min bilåkande funktionär) och de som tar bilen till hajken skussar in alla deltagare till spåret och åker sedan till hjärtrudsvik för att lämna bilarna där. Pappa och chaförerna åker och hämpat H***** som är inne i västervik och de tar sig sedan ut till oss andra så att vandringen kan börja. under tiden de är borta har de andra deltagarna blivit indelade i 2 grupper och de ska tillsammans ta ris igenom ett stort spindelnät, där det i mitten finns en start uppgift. Sedan ska de lösa startuppgiften. När detta är gjort och chaförerna kommit börjar vi vandringen och äter mat bara efter en kort stund (på något av mina två planerade matställen).


tror inte det var mer för denna gången...

inte vad jag kan komma på i alla fall...

Ovido - Quiz & Flashcards