Alla inlägg under december 2008

Av fiffi90 - 3 december 2008 11:18

tjosan

hade möte med micke i dag. vi kollade över bilder på hajken och på utvärderingarna från båda hajkerna. Nu är det dax för mig att börja med men "lathund"/"att tänka på" eller vad det nu ska heta. vi kom fram till att det nog blir ett häfte, men hur jag ska trycka häftet är en fråga jag får lösa. Jag tänkte börja med att skriva häftet.


Det var nog allt.

Av fiffi90 - 1 december 2008 18:15

Tjoosan!


Ja då var min andra hajk avklarad... men för att få med så mycke som möjligt, så förstårligt som möjligt börjar jag från början...


i torsdas kväll fick jag in en sista anmälan, vilket bara är kul! (en som jag sa var anmäld glömde jag säga att han var flygande funk, vilket min mor/scoutledare också var).  Så om man sammanfattar deltagarna så var det 6 st som var med hela hajken (inklusive mig) 2 st som komm på lörda natten och två flygande funk.


På fredagen kollade jag att jag hade allt gemensamma och allt av mitt privata för att senare åka upp till å**** för att möta B***** (han kommer från skåne så han kom en dag tidigare för att kunna komma). På freda kvällen fixade jag så att jag fick låna nyckel till atugan och kollade att allt var ok i N*******.


På lördagen åkte jag ochB***** ut till N******* med lite gemensamma grejjer så att vi inte skulle behöva bära dem. Sedan åkte vi för att möta upp alla på stationen. När alla hade anlänt och skrivit på "bild-till-låtelse-lapparna" bar det av. Vi tog en rast vid skidstugan för att äta lunch. På vägen pratade vi och hade det trevligt samtidigt som naturen bjöd på härlig miljö och hjortar  vid några tillfällen. Vandringen var kort men avsikten var inte att vi skulle fokusera på vandringen utan att ha en kul hajk med julinsperation.


Så väl framme vid stugan började vi med att bära in vatten, hugga ved, tända en brasa och värmde diskvatten att rengöra stugans plåtar med så att pepparkaksbaket senare kunde börja till julmusik. Det var ju även utklädning och jag måste säga att kostymerna var jättefina!!! det var två tomtenissar , en julängel (jag) en lussekatt och självklart rudolf med röda mulen (personen som inte satsat på kostymen påminnde lite om en peparkaksgubbe...) efter pepparkaksbaket blev det film (med pepperkakor till ;P )  Sedan var det dax att börja med maten. Mina föräldrar och B***** kom ut och åt med oss vilket var väldigt trevligt.


Medan  vi diskade satte mina funk ut ett jättefint ljusspår med juldikterna jag hade förberätt. Efterråt tände vi ljus (trots svår blåst som gjorde att ljusen blåste ut hela tiden) men till sist lycades vi. Efter det gick vi in i stuga för att leka "chokladleken" följt av film.  Tjejerna som skulle komma senare blev försenade och dök upp ca halv ett på natten. Vid tvåtiden somnade vi allihop och vi sov till halv åtta då vi gick upp för att göra frukost, packa i ordning och städa stugan.


När allt var klart bar det iväg till stationen igen. vi gick ca 5 km per dag.

 När vi kom fram till stationen fick alla fylla i en utvärdering och sedan lekte vi "pinnen-utan-pinnen" och nåra körde"kropp-mor-kropp".  Sedan bar det iväg hemmåt.


jag är väldigt nöjd med min hajk och alla verkade ha det trevligt!


Ska innom kort börja med det skriftliga arbetet.


 de va allt.

Ovido - Quiz & Flashcards