Alla inlägg under januari 2009

Av fiffi90 - 31 januari 2009 14:31

hej hopp!


som jag berättat tidigare har jag ju börjat lite med " lathunden". jag tänkte att det kunde vara bra för dig mike att se vilka punkte jag hade tänkt ta med (detta är dock bara ett förslag, och vi får se hur de blir när jag har satt igång på riktigt och börja skrviva). Vore bra om du säger vad du tycker om dem..


*        inbjudan - vad ska den innehålla?

*        val av dag -se till att den inte krockar med något annat

*        vilken ålder? anpassa aktiviteterna där efter.

*        vilken sorts hajk? cyckelhajk, filmhajk, vandringshajk, kanothaj, miniorhajk, halloweenhajk, julhajk det finns massa olika vad ska just din hajk handla om? vad ska man göra? har den något tema?

*        Vara två  - myndig?  Du har ansvaret

*        Mål med hajken?

*         I fall att något händer

*        Mat- alergier, vegetarian  - vem fixar?

*        Sjukdommar ep något man bör veta om deltagarna


(denna lista kan vara lite svår att förstå eftersom den mest är skriven som ett kom-i-håg till mig)


jag har dessutom funderat lite på hur jag ska "knyta ihop" häftet, och kom fram till att det skulle vara snyggt och ganska smidigt om man kunde göra ett "spiral-häfte" (man binder ihop häftet med en spiral och om det är möjligt ha en plast som första och sista sida för att skydda häftet) jag kan ta med och visa vad jag menar när vi ses nästa gång. för att kunna binda in häftet på detta sätt krävs och spiraler och en "apparat" som fixar hålen att fästa spiralen i, hoppas skolan har en sådan, annars får jag kolla på min förra skola, eller komma på någon annan idé.


Som sagt nu måste jag ta ett kraft tag och sätta i gång med "lathunden", som jag för övrigt hade tänkt lägga upp som en "tipps inför att planera hajker" eller liknande.

Av fiffi90 - 9 januari 2009 08:55

tjoo igen!


jag har jobbat lite med "lathunden" under lovet men det gick inte så bra... jag trodde jag hade skrivit det i ett tidigare inlägg, men insåg att jag inte hade det. så det tidigare inlägget i dag syftar på att jag jobbat med lathunden, men att det gick lite trögt.... hoppas att det går bättre =)

Av fiffi90 - 9 januari 2009 08:39

tjoo!


nu var det ett tag sen, jag har varit sjuk och lite å så har vi 2 stora prov innom 2 veckor, så efter det tänkte jag ta ett krafttag med projektet igen. Jag har som jag tidigare skrev börjat lite med skrivandet, även om jag inte kommit så långt....


Ovido - Quiz & Flashcards