Direktlänk till inlägg 23 november 2008

Nu börjar det närma sig jul!

Av fiffi90 - 23 november 2008 20:34

tjoo


nu har jag börjat få lite julkännsla, vilket är tur eftersom det är temat på hajken i helgen. jag har funderat fram och tillbaka nu... men har nu allt klart för mig.


Hajken startar 29/11 kl: 11.46 vid Å***** station, sedan kommer vi att gå en slinga genom skogen  (som jag kan utantill, eftersom jag tidigare har gått den många gånger) vi äter mat på vägen och anländer någon gång på eftermiddagen, så här långt berättade jag i förra inlägget.  När vi kommer fram till hajkstället tänkte jag att de som inte hade sin "jul-utklädnad"  på sig när de kom  kunde byta om, bekanta sig lite med stugan, för att sedan börja baka pepparkakor och lyssna på julmusik (pepparkaksdegen kommer min mormor och jag att göra  nu i veckan så att den är klar till hajken, och julmusiken är också fixad) jag tar det lite som det kommer, men sedan kanske vi hinner med lite lekar bla. "slå-tärning-klä-på-sig-och-ät-choklad-med-bestickleken". Min överaskning är ju att visa film som hör ihop med temat (håller på att leta fram lite julfilmer), vit duk har jag letat reda på, men kunde jag låna projektorn från skolan (jag tänkte om och valde att visa film inne i stället för ute när jag kom på att det faktiskt är första advent( = kallt)). Senare på kvällen så har jag förberett ett ljusspår med vinterdikter. ljusspåret ska leda till en viss plats där jag tänkte att vi sätter oss i en halvcirkel mot muren och jag läser en dikt som jag fastnade för, för att sedan tända ljus och placera på muren , för att sedan gå in och se mera film och mysa framför brasan (självklart kommer vi även att vara ute och busa och vart man vill sova är valfritt , från början var det tänkt att alla skulle sova ute, men jag insåg att alla har inte utrustning för det, så derför är det valfritt.


På morgonen städar vi efter oss och ger oss iväg så att vi kommer till stationen till klockan 12.17



Jag har skickat ut en inbjudan igen för att påminna folk så att de inte har glömt bort (vilket jag skrev att jag skulle göra). jag har nu fått in 7 anmälningar, så med mig så blir vi 8 stycken på hajken. Två personer kommer dock inte att anlända förrän ca kl 23.00 eftersom e är på konsär på lördakvällen.


Maten har jag löst genom att alla frå ta med sig sitt eget.


Jag ska be alla ta med kavlar till pepparkakorna, för det kan jag inte stå med.


vissa saker som lycktor och så får jag låna av min scoutkår.



Det känns som att jag har glämt något.... men kan inte komma på vad.... jaja, de kommer jag nog på. ha de bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fiffi90 - 16 september 2009 22:33

   När jag först flyttade hit så bodde jag i denna söta stuga (Tack för att jag fick bo där!!!)            Nu bor jag i delad lägenhet med trevliga människor!   Sedan jag flyttade hit har jag även hunnit med några mysiga mat- och fi...

Av fiffi90 - 15 september 2009 22:39

Som ni kanske vet så har jag nu flyttat till ny stad och ny lya. Trivs jättebra här i denna vackra stad med helt underbara människor. Innan använde jag denna blogg som en loggbok till mitt projektarbete, men tänkte nu använda den så att ni kan få vet...

Av fiffi90 - 23 april 2009 07:03

hej! i dag ska jag träffa micke igen och förhoppningsvis å svar på mina sista frågor. I veckan har jag jobbat på med rapporten och det är nu bara anslutningen kvar att fila på. jag ska även fixa med att skriva ut den och lägga till bilagor och liknan...

Av fiffi90 - 20 april 2009 23:05

Hej!   I förra inlägget glömde jag säga att jag pratade med vaktmästaren innan lovet. Han sa att han kunde hjälpa mig efter lovet.   Under lovet har jag jobbat en del med rapporten.   I dag träffade jag Micke och han fick se över de delar jag ville ...

Av fiffi90 - 15 april 2009 23:23

hej hopp! på måndagen innan lovet träffade jag micke. allt verkade bra. micke kollade upp så att vaktmästaren kan hjälpa mig men häftet. annars skulle jag bara fortsätta jobba. nu har jag jobbar på en hel del. i stort sätt har jag slutsatse...

Ovido - Quiz & Flashcards